Rabu, 28 Disember 2011

Semua wajah kan diuji dgn sesuatu yg dicintai




langit bumi jadi saksi setaip detik yg berlalu
Hitam putih gelap terang di alam dunia
Semua wajah kan diuji dengan sesuatu yang dicintai
Harta benda dan segalanya semua kan binasa

Tinggallah namamu tinggalkan cintamu
Tinggalkan segala yang dipunya di atas dunia
Hanyalah dirimu hanyalah amalmu
Hanyalah sepimu menemani kesunyian di alam kuburmu

Tiada bisa manusia mengulur sang waktu
Bila tiba masa datang maut menjemputmu
Semua yang di mata semua yang dicinta
Semua yang dibangga akan hilang akan sirna

Barang siapa mengerjakan perbuatan jahat
Maka dia tidak akan di balas melainkan sebanding dengan kejahatan itu
Dan barang siapa mengerjakan amal yang soleh baik laki-laki maupun perempuan
Sedang ia dalam keadaan beriman maka mereka akan masuk surga
Mereka diberi rezeki di dalamnya tanpa hisab

Tinggallah namamu tinggalkan cintamu
Tinggalkan segala yang di punya di atas dunia
Hanyalah dirimu hanyalah amalmu
Hanyalah sepimu menemani kesunyian …

dugaan dan ujian dtg dr ALLAH,bila tiba masa kita akn ke alam yg kekal...semua harta benda sementara selagi kita masih ada hayat..apakan amaln yg kita bawa nnty mncukupi???kdg2 diri sndiri msih ttnya2 tntg smua tu))xkira masalah,musibah,atau bencana tu semua dtg dr ALLAH..setiap mnusia perlu bersabar mghdapi ujian dr YG MAHA ESA...segla yg ada milik kita,hrta bnde,keluarga,dan kemewahan tu semua milik ALLAH,jika semua tu ditarik balik kita kena redha,ada hikmah disebaliknya...ALLAH xkan mguji kita dgn sesuatu yg kita xmmpu hadapi....sbar dan teruskan berdoa..

***terima kasih YA ALLAH kerana menenangkan aty ini setelah apa yg berlaku...semua perkara manis hnya akn dijadikan kenangan terindh dlm idup n perkara pahit akn terus dijadikn pglmn tuk mnmpuhi hr2 yg mndatang....semoga semua yg berada disekeliling yg dekat mahupun yg jauh terus bahagia dan mndpt redhaMU..

love u all....muahhhhhhhhhhhh.......

redha itu ikhlas,pasrah itu menyerah....

luv this movie...

mase tgk sebalik tabir cter nie kitaorg dh mmg excited gler nk g tgk..kitaorg?????dak2 umh ak la.....kebetulan cter nie kuar hr khamis then kitaorg plak mmg xde kelas hr khamis so mmg kena sgt la kan...hahaahah....sampai ke kuantan kitaorg g tgk....first tyme buat gler cter tuh kuar hr tuh then hr tuh jugak kitaorg tgk....hahahaa..mmg xde keje lgpun mse tuh bru msuk sem bru so xde keje sgt nk buat...asemen pun xde lg.....novel dia pun dh berkurun ak baca.....so nk la tgk cter dia mcm mn.....

dlm panggung mcm2 ragam ade.....mak cik yg blkg ak dr awl cter smpai hbis duk sbuk nk samakn jln cter dgn novel..mmg agak jauh la beza dia.....then yg blkg mmber ak ade plak mamat nie ckp tel...bunyinya mcm bini kat umh cari...hahahhhaha....kelakar giler kowt kitaorg dgr tyme tuh...smpai dllm keta pun kitaorg gelakkan dia lgi..tyme nk kuar tuh muka sies jer masing2 thn gelak....adehhhhhhhhhh....mcm2 ragam org..tp GSC pnuh la hr tuh....then kitaorg tgk twilight....kul 9.30 mlm la agaknya tyme tuh...lewat dh jugak....heeeeeeeee......nnty ade mase nk lyn lg cter nie....heeeeeeee.....

love u all....muahhhhhh....gonna miss everything....
**miss moyang,miss baby,miss MNIMR so much!!!!!!........

Sabtu, 12 November 2011

picnic ouh picnic.....

my new entry.......
picnic ouh picnic.....akhirnya berjaya jugk kitaorg wat picnic...plan skit punya la nk g jauh tp last2 g sekayu jer pown....so k la sbb at least jadi kan....heeeeeeee.....bukn snng nk kumpul..bukn rmai pun tp 4 org jer...hahhahaha....dayah jnji nk g kul 9 tp kul 10 lbih bru gerak...hahahhha...bese la tuh...

kul 9 lbih2....
dayah ngn yang mai amik ak kat umah then kitaorg g pasar dlu...beli ayam,udang,serai,serbuk kunyit n pape yg patut la....then beli arang phtu g beli ais ngn air....phtu bru g amik ahli sorang ag..hahhahaha....g amik dia ttba teringt kenangan lame...adehhhhhhhh...umah dia dekat jer ekpun ngn umah my ex....O.M.G....xslah kan kalu teringt...ak pun mnusia biasa,...bkn ingt ape pun dlu selalu kuar ngn dia...ingt la selalu g amik dia bila nk kuar....adehhhhhh.....well...well...well....kenangan lame....

pstu truskn la pjlnan g sekayu..hahhaha..smpai jer...cri port yg best la kan..hahaha...sonok2...bakar2 aym...mkn then main air.....konon nk tgkap ikan la..mcm2 cre guna..hahhaa...kelakar pun ade...akhirnya yang dpt tgkap 2 ekor ikan....tp sebelum balik kitaorg lpas balik ikan2 tuh....hahaha....kitaorg kan baik..**ttba...hahhahaha.....

**ade jer kitaorg amik gmbr tp ade dgn dayah n ade sbb knp xleh publish kat sni n jugak kat fb....haahahaah....private n confidential.....sbb ahli kitaorg tu jer...kih3!!!!!.....

***need to move on....far away from everyone including you.....dats is my promise...
***diam itu lbih baik...mnjauhi adelh tbaik....everything happens 4 a reasons....
****strong,stronger,strongest..u can do it jue....
u said,do it 4 both of us..and now i'll do it 4 us....never give up!!!!!...
have faith n never lose hope...
bila hilang sesuatu yg baik tuk kita mgkin ALLAH nk bg yg lebih baik...

Rabu, 9 November 2011

be strong jue!!!!!!







I heard that you're settled down
That you found a girl and you're married now.
I heard that your dreams came true.
Guess she gave you things I didn't give to you.

Old friend, why are you so shy?
Ain't like you to hold back or hide from the light.

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,"
Yeah.

You know how the time flies
Only yesterday was the time of our lives
We were born and raised
In a summer haze
Bound by the surprise of our glory days

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Nothing compares
No worries or cares
Regrets and mistakes
They are memories made.
Who would have known how bittersweet this would taste?

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."
^
^<------xde pape pun sal lagu nie..juz suka dgr sore pnyanyi dia..tdgr kt hitz.fm td...heeeeeeee...

tggal smggu jer lg nk mulakn sem baru..sbelum tuh ade test muet lg skali..hr tu bru speaking...emmmm....20.11.2011 mula sem bru...part 6....dh part 6????xterasa sgt pun..dlu pnh jugak tfikir lmbtnya mse berlalu..bru part 1..skrg bru terasa cepatnya mse berlalu.....adehhhhhh...dh jdi senior kowt skrg....senior keww???junior pun xknal sgt....hahahha....

result dh kuar...ALHAMDULILLAH...sir gopala bg BEL ak A kowt...adehhh.tengs la sir...kcian sir dpt ank murid yg nakal mcm sy nieyh....kelas khamis ngn ahad selalu hilang...tmbh plak buln pose hr tuh mmg xnmpk la muka sy nieyh...tp ade lg yg lg teruk dr geng kitaorg...at least assignment kitaorg antar on time jugak...xpernh la mnderhaka tyme buat kerja...heee....sir plak baik gler...tyme kelas hr selasa bg jer kitaorg online...adehhh....kelakar pun ade kalu ingt kenakaln g kelas sir...pkat decide rmai2 xnk g kelas....>>>tgk result ade jugak la rase down tp baloi jugak pnat lelah..smpai demam smggu kes xcukup tido...sem nie kena jge diri btul2...xnk dh demam teruk mcm hr tuh....adehhhh,,,,ngis jer...mcm baby demam plak...hahahahah....kalu ingt balik malu jugak....

smggu nie nk buat apa????emmmm..td dh g pusng2 kat zoo kemaman...mula2 ingtkn nk tgk crter kat MM tp cam xde cter best jer so g zoo...ahhhahaha..mcm budak2 pun ade kan...adehhhh...g bertiga je ngn yang n dayah...mse g kuantan hr tuh g berempat....xplan pun sbnrnya ttba dayah call ckp nk mkn nasi kukus kat dgun..jauh kan cari nasi kukus..mcm la kat koberg xde...hahhahaha.....sje je mghbiskn mse yg ade....nk kemas brg mcm awl sgt tp nnty mls plak nk kemas...ade yg pkai hntam jer nnty....











skrg ak dh ok...msti plik jugak kan ok from wat to wat...tp hnya sesapa yg rapat akn thu ak ok sbb ape...tengs kat korang sbb byk bg ak smgt slama nie.....and my new life began....xde la hepy sgt tp better dr hr tuh....lupakan semuanya..yeah!!!!..sekuat tiger walaupun xmkn biskut tiger....minum milo jer...hahhhahaha.....senget jer kan....ngok ngek ayt hadi selalu bg....

esok ade main kayak tuk KARNIVAL MONSUN CUP 2011....adehhhhhh....nm dayah dh letak.....join jer la...lme dh xmain kayak..last skali tyme plkn...takut tuh ade la jugak sbb xpndai berenng...kan xppepasal tggelam dlm sg koberg nie....tp gtu la....dh minat...join tetap join...heeeeeeeee......

***stronger enough.....

***tengs to pak cik tua a.k.a hadi sbb sudi guna kain selimut tuh...hahhahaha...ingtkn dh xnk guna...ade tertengok gmbr kat fb....tengssssssss....

***tengs jugak kat dayah sbb sudi kecohkn hr2 sunyi ak kat umah...buatkn tel nie bbunyi lagu first love hr2 mlainkn ak wat silent..hahhahhaa....

****nnty masing2 bwk haluan sndiri jgn lupa ika plak ek.....love u all 4 ever!!!!!....muahhhhhh....

Sabtu, 29 Oktober 2011

Ku Serah Cinta




Ku serah segala ketentuan
Biarlah masa yang berbicara
Dipangku wajah yang layu
Dan aku telah jemu

Aku tidak mahu berpaling
Pada yang mengganggu dan menggugat
Sapanya meletihkan diri
Hadirnya mengundang penat

Akan ku serah cinta ini
Bukan lagi pada manusia
Kerana cinta martabat itu
Bersalut segunung kepalsuan
Dan kepuraan

Aku semakin tidak peduli
Apa yang mungkin akan terjadi
Kerana gerak dan tindakanku
Mahu bebas dari masalah

Ku serahkan cinta ini
Hanya padaMu, oh Tuhan

Akan ku serah cinta ini
Bukan lagi pada manusia
Kerana cinta martabat itu
Bersalut segunung kepalsuan
Dan kepuraan

Aku adalah aku sekarang
Biar terbuang tetap berjuang
Akan ku serahkan jiwa ini
Sepenuh hati dengan keikhlasan
Aku adalah aku yang sekarang
Ku serahkan cinta ini...

oleh sbb xblh tido...duk dgr lgu yg dh sedia ade dlm fon...ttba dgr lgu nie....emmmmmm....cam best la jugak lirik dia...

hr nie kuar dgn dayah...niat nk mkn nc air jer...skali smpai ke bndar kitaorg pusing...g smyg kat msjid putih..psing2 then balik...xde keje kan..emmm...kitaorg mmg suka buat mnde2 gni..hahhha...kalu ak ade pkwe dr pg smpai ptg kena perli ak rasa...kalu yg jnis join skaki blh thn..hhahahaa...KALU ade pkwe...pkwe pun xde..so xyh nk berangan la jue yer...hahahahha...mlas la nk ckp sal tuh..buang mse n sakit otak jer nk fikir....

dh lme xupdate blog,..ade jer mgadap skrin laptop nie..cuma xthu nk tulis apa..kang tulis pnjg lebor takut ade yg terbca...terasa plak..ak xpela terasa2 nie..dh biasa..simpan dlm aty jer la...lme2 ilang..kalu xilang wat2 ilang jer la kan...cuti dh ilang stgh..ade stgh lg...then msuk sem bru...nk hbiskan stgh tu..aduyaiiiiiiiii..mguji btul la..mcm2 ade..mguji kesabrn..mguji keimanan....emmmmmmmmm...sabar jer la...

xnk la tulis pnjg2...nnty jmpa lg next entry...daaaaaaa...salam kerinduan dr sy...lots of love to u...mmmmuaaaaahhhhhhhh....heeeeeeeeeeee....

***within 4 months....mcm2 yg blaku..sedihnya la....
**be strong...
**we choose whether to live well or live hell.....~~HLOVATE
**may ALLAH bless...

Rabu, 19 Oktober 2011

nothing to say...







bagaimana cara membuatmu bahagia
nyaris ku menyerah jalani semua
tlah berbagai kata ku ungkap percuma
agar kau percaya cintaku berharga
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
tak kuat ku menahanmu, mempertahankan cintaku
namun kau begitu saja, tak pernah merindu


sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

apa kau mengerti ku sedih sendiri
tanpa ada kamu ku merasa sepi

tlah lama ku menantimu, diam sendiri menunggu
setengah hati mencinta, ku sakit karenamu

woo ooo ku sakit karenamu

sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci

sungguh aku tak bisa membenci dirimu
sesungguhnya aku tak mampu
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci ooo
cinta dan benci ooo yang ku rasa


"Hatiku telah lama tertinggal dalam lipatan duka lara"


Perkenalan selama 3 bulan di PLKN menjadikan Nuril dan Darwina sahabat. Darwina menganyam impian bersama Hijaz yg dicintai sejak zaman sekolah namun apabila Nuril menunjukkan gambar-gambar mesra dirinya bersama Hijaz di luar negara membuatkan Darwina patah hati namun menyembunyikannya dari pengetahuan Nuril. Hijaz memberi alasan mengahwini Nuril utk membalas dendam pada Darwina yg tidak mengendahkannya selepas itu. Nampak sangat kaki kelentongnya. Masa berbual di telefon dengan Nuril siap bersayang-sayang dan "I miss you". ape gunanya ckp syg tp syg dua org dlm mse yg sme...aty laki sgt sukar tuk dimengerti..Darwina mmbuat kptusan tuk mndiamkan diri dan tidak mmbalas smua msj2 Hijaz dan mmbuatkn Hijaz buntu...Darwina btindak demikian kerana hatinya cukup terluka dgn apa yg berlaku..Sia-sia saja sikap berani Hijaz mempertahankan cintanya di hadapan guru-guru di zaman sekolahnya.


Azril berjaya mengembalikan keceriaan dalam hidup Darwina. Darwina kembali bahagia membilang hari dia dan Azril akan dapat bersama-sama ke akhir hayat. Tetapi segalanya musnah dengan kemunculan isteri Azril yg dikahwini atas pilihan keluarga. Lagi sekali Darwina mengundur diri.


Hijaz tiba-tiba kembali dan cuba merayu kembali hati Darwina. Kemunculan Abg Syafi yang dikenalinya ketika bercuti di luar negara menjadikan Darwina ada tempat berlindung.


Perjalanan cinta Darwina diceritakan bersulam dengan travelog menarik membawa kita menyusuri United Kingdom bersama Abg Syafi dan Darwina :) Sememangnya antara Azril, Hijaz dan Syafi, Syafi lebih matang dan gentleman. Mungkin faktor usia menjadikan Syafi lebih berhemah dalam bercinta.....

*nice story..agak mndalam cter nie....urmmm...kisah idup smua org xkan sma..



***diam lebih elok dr berkata2 tp diam bkn bmkna myerah cuma mmberi pluang pde diri sndiri tuk mmbuat kptusan...keputusan tuk jge aty smua pihak walaupun aty sndiri yg terluka...

***belajar tuk terima hakikat....berubh dlm diam...it's too hard tp tpksa buat tuk diri sndiri n sum1....urmmmmm....bukn snng nk gembirakn aty smua org..all about heart...

***bukn snng nk jdi baik....baik yg septutnya..hadi pnh ckp..sederhana adalah lbih baik...urrrmmmm....

**berhenti mengeluh and bhenti termenung wahai ZULAIKHA BT MOHD DIN......

Rabu, 28 September 2011

september

“Wahai jika engkau memiliki cinta
Dan telah terdorong dengan kerinduan
Maka anggaplah jarak perjalanan itu dekat
Kerana kecintaan dan kerelaanmu pada penyeru
Ketika mereka menyeru,
Maka katakanlah, kami penuhi panggilanmu.
Seribu kali dengan sempurna
Janganlah kau berpaling
Hanya kerana melihat gerimis
Jika engkau melihatnya “( Fii Zilalil Mahabbah )”

Cintailah seseorang kerana kekurangannya, kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya…dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya.....

nice word actually...
salam mesra,salam syawal,salam september....ada kew???buat2 ade la.....yg pnting salam tu..heeee....

hr nie dh 28...29 then 30....syawal akn berlalu pergi..mninggalkan 1001 kenangan yg bmkna..rasa kejap jer masa berlalu....sedar ke x sedar ke mcm2 dh berlaku...13 september 2011....genap setahun pkara tersebut berlalu...dayah ckp 'awak dh blh tmpuh smua ni'...ak pun xpcaya yg ak akn jdi sekuat dan setabah hr nie....heeee...tengs kat smua yg byk bg sokongan selama nie....sbb tu rmai yg ckp masa blh mmbuat seseorg tu berubah...hmmmm....yg pasti ALLAH yg tntukan smua tuh...ALLAH yg tahu segala2nya...mgkin ade hikmah disebaliknya....ak hnya blh belajar dr pglmn....blaja mmbtulkan ape yg silap...ape yg kurang...blaja tuk merawat aty sndiri...blaja tuk mghargai aty sndiri yg selama nie terabai...

terasa bru sekejap ramadhan berlalu...kali ni syawal pula berlalu melabuhkan tirainya....terasa bru sekejap mginsafi diri bila dgr takbir bgema di mlm ryer...syukur kehadrat ILLAHI...masih blh bnafas dgn smpurna myambut lebaran yg mulia...mghayati sebulan syawal...sempat jugak ak hbiskan pose 6 n skali ngn pose gnti...terasa tenang sgt2...disertai sunat tahajud ngn istikharah...memohon diberi ketetapan aty dan juga kesempurnaan dlm idup...INSYALLAH...cuma pose nazar ade lg 2 hri xsempurnkan....ade mase I.ALLAH..akan disempurnakan jugk....

final???...dh 3 paper lepas...tggal lg 2 paper...hmmmm...far dgn maf...gudluck jue!!!!...hahaahha...senget jer kan....ape nk jadi ntah!!!...xpe la..teruskan usaha..nnty muet plak menanti...adoyaiiiii...nie la nasib student mcm ak nie...dh tuh ko nk jdi ape jue???hahahha...

td sempat gak tgk semanis kurma...tajuk petua kasih syg abadi..smpat gak dgr tetamu jmptan ckp ape yg pnting skali adelah KESETIAAN....hmmmm....ustazah sempat gak pesan dlm idup nie ape yg kita buat smuanya msti kaitan ngn CINTA...

C-cntik,cntik dr segi tingkh laku,sopan.....
I-ikhlas,ikhlas dr aty tuk syg sum1 tuh...
N-nyawa,syg seseorg tuh mcm nyawa kita sndiri..mcm kita syg diri kita sndiri.....
T-tggungjwb,tggungjawb thadap psgn..
A-amanah dan ALLAH,amanh thdp tggungjwb yg kita ade n cinta ALLAH adalh sgala2nya..

sama ke x tuh xthu la tp ape yg ak ingt gni la lbih dn kurangnya...
tba2 teringt plak msj yg sum1 pnah bg kat ak n still ade dlm diari ak....

KDG2 KITA XSEDAR ORG YG CINTAKAN KITA TP ORG TU BUAT MCM BIASA JER..DAN ADE JUGAK YG CINTAKAN SESEORANG 2 & LUAH...
KDG2 YG XLUAH TU LG BGUS...
SBB TAKUT..
TAKUT AKAN KHILGN ORG YG DICINTAI.....

bila ak sedar msj n tgh mamai2 bc msj ni...mahunya ak smbung tmenung atas katil dlm gelap...hahhaha....sedar2 org azan subuh....sayu ah plak tba2 bila bc msj ni....bkn sayu sbb ayt nie tp sayu sbb org yg antar msj nie...sorry 4everything.... sy bukan sorg yg perfect tuk trima kasih syg yg diberi.....byk sgt cacat celanya...sy kena blaja cri diri sndiri dlu....soe.....terima ksih sbb sudi maafkan sy....sy tahu awk kecewa n tluka....tp kita kwn kan...heeee.....

lastly,tba2 ak teringt motivasi diri sndiri...hahhahaha...
btulkn ape yg silap...tmbah ape yg kurang,bersyukur dgn ape yg ade skrg,hrgai ape yg dikurniakan nnty,tetap dlm mmbuat pilihan,cintai n setia dgn ape yg telah dijnjikan....
blaja tuk jdi kuat..
BE STRONG JUE!!!!...
***fokus tuk far n maf.....
rindu baby...
rindu pak cik..semoga bhgia selalu...fokus ok!!!!....
rindu dayah.....pdhal fon nie bsing ngn msj dia jerp.....mcm2 crter dh kuar..

salam ...
salam september 2011..
salam kerinduan...
salam kesetiaan....
salam penantian sbuah khidupan....
salam dr hati...
salam syg dr....
ZULAIKHA BINTI MOHD DIN
Hmba ALLAH serba daif,
Umat nabi MUHAMMAD S.A.W
puteri mnja MOHD DIN & ZAINAB....
heeeeeeeeeee.........
ASSALAMUALAIKUM....



Isnin, 12 September 2011

hilang arah tuju...

SALAM diberi pmbuka kata...ALHAMDULILLAH diucap kerna masih bnafas hr nie (12/09/2011)....esok lusa xthu mcm mn...masih blh ngdap blog nie lg ke x...dh dekat smggu mghilangkn diri dr mgadap blog nie ha....ade yg nk tnya ak pg mn x??hahahaa....senget jer kan.. hadi selalu ckp ak nie mak cik ngok ngek!!!...hahhahha...nie buat rindu hadi nie....~weeeee....

bukn sal rindu la nk tulis tp sal kesejukan library uitm nie ha..nm dberi perpustakaan cendikiawan...hahahaha..mcm mn ak blh tercampak kat sni ptg hr isnin yg bgtu panas skali kat dgun nie ha...nk siapkan esemen bel..esok due date..dh lme ciap tp nk kena beki lg..cr port paling best la kat library ni..."port jiwang" dh xleh duk sbb xde suis kat ctu nnty tyme nk jiwang sorg2 blh la duduk ctu lg so..duk terperuk la ak kat tpi rak bku kesihatan nie..hahhhha...kena sgt la dgn ak yg selalu skit nie..ingtkn x sejuk la..duk ats lntai tpi dinding nie tp lg sejuk dr port jiwang..mahunya beku kalu ak duk sni smpai kul 6..knp la buka sjuk sgt air cond nie...kalu kat meja jiwang...duk sejam je phtu mula la tgn ak dh kebas xleh nk tekan calculator....

dh hbis kuiz pg td...balik umah masak la ape yg ptut sbb perut ak pun dh bunyi mcm2 lagu.....menu hr nie...telur goreng ngn aym masak lada hitam,..lme dh rasenya xmkn..hahhaa...

ttba otak dh beku nk tulis ape...hahha..blurrr...blurr,..jmpa lg next entry...
salam ukhuwah...salam kekuatan...salam kesetiaan...heeeeeeee

Khamis, 8 September 2011

Tawakal Dan Redha Dalam Cinta

ramai insan yang masih lagi tidak faham akan apakah erti kesetiaan dalam sebuah perhubungan. Ramai yang bertanya mengapa kita perlu setia, sedangkan belum tentu kekasih kita itu menjadi pasangan hidup kita?

Disebabkan persoalan inilah kecurangan sering berlaku dimasa kini, sehingga ramai antara insan di muka bumi ini dilanda kekecewaan dan ada yang menyedihkan sehingga sanggup membunuh diri apabila ditinggalkan kekasih.

Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting, ini adalah kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih.

Alangkah sedihnya apabila tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikannya? Tidakkah ia sama dengan penipuan? Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati…

Ingatlah bahawa, hidup kita seperti roda, tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati insan lain, suatu masa kita juga akan dipermainkan.. Dan pada waktu itu, penyesalan tiada gunanya.. Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan..

Untuk insan yang menjaga kesetiaan terhadap pasangan, anda adalah yang terbaik. Jadilah insan yang boleh membahagaian pasangan kita tanpa rasa jemu. Jika anda dicurangi, janganlah bersedih ataupun berdendam, tetaplah menjadi yang terbaik. Kerana anda mempunyai maruah diri, jangan samakan diri anda dengan insan yang tidak setia.

Anda telah melakukan yang terbaik untuk pasangan anda dengan menjaga keperibadian diri dengan sebaiknya. Mereka tidak pandai menjaga harga diri mereka. Suatu hari nanti mereka akan menyesal dan akan menyedari akan kebaikan yang anda lakukan…

Penting untuk kita ketahui sama ada pasangan kita jujur, ikhlas atau setia dengan kita tapi.. yang penting Allah tahu kita bagaimana, dan Allah tidak akan mensia-siakan apa yang kita lakukan… Tawakal dan Redhalah..


Cintailah seseorang kerana kekurangannya, kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya…dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya

from http://pakarcinta.com.....

Rabu, 7 September 2011

07/09/2011 bakal berlalu...

hr nie dh 7hb september??...hepy befday to my bro.. ops lupa...twin ok!!!..semoga chat2 selalu...tp entry kali bukn nk wish befday jer..nie ade kaitan ngn befday sum1 jugak...thun lpas je ade ucapan tuk dia...thun nie pde trikh yg sama (07/09/2011)... ade ucapan len... yg sama skali x bmkna tp ak dpt..huhuhu...JUZ BE STRONG jue!!!!!!.....

setelah berLAW n berMAF bak kata b.lee ak blh on9 balik..hihihi..tp kjap jer la sblum test tax,test far,test bel,kuiz far,kuiz maf mggu depan!!!.....sabar jer la kan..namanya pun student xleh lari la dr ujian2...idup nie pun dh byk ujian..aduyai....ALLAH nk tgk hambaNYA tahan diuji ke dak....:) :)..ak bukn lah uztazah nk bg ceramah2 nie tp kalu ade yg xkena blh jer nk jdi ustazah 5minit...hahahaha...


hr nie ade test law n maf...smlm dh la xleh tido...kul 2 msj masuk...kul 3 msj masuk...pstu tgk jam kul 4...tgk jap lg kul 5....sdar2 org azan sbuh...lpas tuh bru ak lena smpai kul 7...nk ngis ase...tp mmg ak ngis dh pown smlm...sdeyh yg teramat sgt xleh tido..huhuhu...bukn slh msj pown sbnarnya tp salah diri sndiri sbb minum nescafe mse bbuka...plus plak dgn ikan bilis msak berlada,kentang greng tepung adabi,tomyam putih,aym greng....hihihi..hand make ok!!!..tp bab nescafe yg ak xleh tido smpai pg tuh xleyh bla....

lpas jwb maf bru terasa gler mgntuk n lapar...so g mkn macd...hihiihi..last skali mkn macd ngn pk cik la..mse bbuka dlu...huhuhuh.....balik umh tmenung jer..hbiskan saat2 akhir 7.9.2011....huhuhuuhuu...

jumpa lg next entry...


Sabtu, 3 September 2011

hidup yg kembali normal..no on or off...


ryer oh ryer...


selamat hari raya...
nie ha gmbr ryer pk cik!!!...hihhhi...

gmbr ak ngn dayah ade dlm fon dayah la..so xde la gmbr ryer ngn dia...huhu...sob3....


ryer ke 2...31/12/2011....

mcm mn ngn ryer korang2???..emmm...hr nie dh ryer ke 2....kejp jer...ryer pun ryer jugak..hr nie hr merdeka mn blh lupa.....n xlupa jugak befday abg.....smlm hadi dh balik sane..rase jugak la sdeyhnya tuh...ak pun xthu knp blh jdi sdeyh...sblum nie ok jer pown....di,idup kita akn kmbali normal...xde on or off ok....xde setahun or sebulan...mcm dlu..ade smggu xcontct,ade 5hr,ade 3hr, kalu ko xon9 pun ade jugak ak tggal msj mcm tuh jer kan...so ok la gtu..tp skrg ak xcntct 2hr pun dh rasa len..ish!!!.ak yg xblh trima knyataan kalu xcontct sthun ngn ko...ko ckp ko nk try...emmmm...nk lupakan idea ko tuh la..mcm xmsuk akal jer..org len xcontct tp still antar emel..tp kita xcontct lgsung!!!...uish!!!!...xblh2..hahahahha.....berbalik pd cter ryer...hr nie tunng abg nk mai kat umah so ciap la ape yg ptut..dh mcm nk wat knduri akad nikah...mak wat nasi aym..n 6ekor aym dh jdi korban..hihihihi...g beli kek abg la...dia mcm malu jugak la..haahha...

.ade jugak sdara dtg umah...mmg la mak ngn ayh dua2 dr kg buluh tp sdara xsemua yg duk kat tganu....ade sepupu yg xjumpa jugak...dowang smua bz..ade yg doktor,lecture,ustaz....thun nie dh msuk thun ke brape dh xjumpa sepupu2 ku skalian nie..nnty bila lme2 muka pun dh lupa...al maklum la....jarak umur jauh jugak...dowang kwin pun ak kecik lg....dekat2 kul 4 bru xde org kat umah...ak letih thap kalah kak ngah kwin..sakit pinggang,sakit kaki....pastu g umah kak jie plak...balik umah...cik nasir n che su ade kat umah...dlm kul 7 lebih kak ngah smpai...yeah!!!...dpt jgak cium baby..hihi...rindu sgt2 kat dia..tp dia dh knal org skrg...dh makin mnja...mak lang dia nie pun xde la mnja mcm dia..kui3!!.kena skit pun dh bnyi.....bese la sorg tuh jer..balik cni mmg rmai la org lyn...xhbis2 kena cium..hahhahaha....geramnya dia xnk kiss mak lang dia...asyik kiss mak su ngn pak teh dia jer....ape la baby nie...memilih yerp syg...xpe2...yg pasti dia diam jer bila ak kiss dia..haahah....

rayer ke 3..1/9/2011....

dh 1hb...rasa mcm bru baik demam...xnk dah demam teruk mcm tuh lg..silap sndiri jugak degil....huhuhu..dh msuk bulan 9...emmm..tggal 20 hr lgi final nk start....bercinta ngn encik ''L'' la ak sem nieyh....final start 20hb -tax,24hb-law,28 hb-marketing,3hb/10-akaun,7hb/10-maf....aduyai...ade gap tp takut gap tuh ak main2...jue!!!!....focus plizzzzzzzzzz.....hahhaha....msuk library kdg2 fokus sejam jer...pstu termenung mgadap bukit bauk...kalu la library blh nmpak pntai kat luar pgar kampus mmg lg lme la ak tmenung..hahahaha....lme jugak xlepak pntai...dlu dgn dayah lepak pntai tgk buln penuh....eeemmmmm...rindunyer tyme tuh...dia ngn tuyie tyme tuh...so ak duk sorg2..mcm2 fkir...renung2 mse depan dan selamt beramal..hahahha...dh mula nk merapu la nieyh!!!!....tp sies mcm2 ak fkir..ingtkn 3thun lme gler tp kjap jer..tgk2 dh part 5 kowt....kejap jer...mcm2 dh jadi...mcm2 dh pglmn...sedyh2...asyik sdeyh jer kan...tukar topik la....hr nie dh ryer ke 3....

emmmmm..kak ngah ajak g umah cik zul,umah kak jie,umah ide,umah mak ndah....fuh!!!!..hr yg sgt2 panas...balik umah hbis terbakar muka...dh la sush nk ilang...yg plkn dlu lg cmpur bwk motor kat dgun lg....lg la tbakar..tgn pun cntik jer btapung skali...ahhahaha...cuti sem sbulan bru nk ok sbb duk umah jer tp xlme then kena dftar balik.. so...smpai bila ntah nk ok....bruk sgguh...balik umah tido..hahhaha...cntik sgt ank dara mcm nie..tp ak dh letih thap xleh buka mata...sakit pggang lg..mcm org tua dh asenya....sedar2 kak ngah pggil suh main ngn baby...mcm la baby nk main ngn mak lang dia yg cute nie ha...ish!!!!...dlm kul 6.30 dr anwa n family mai umah...semua ank2 n menantu dia ade skali..tghri tuh bru kitaorg ckp dia xbuat rumh tbuka thun nie...besenya kitaorg satu fmily dh smpai depan umh dia pg ryer ke 3..ayh la org awl2 skali pegi..cik nor ckp dia demam...shari sblum ryer tuh ak dh jumpa mizan kat pasar..dia ckp dia balik hr jumaat dr mesir..abg ak dh jumpa dia kat msjid kg buluh...tikah yer la ak jumpa mse smyg terawih..dia ikut dr anwa smyg kat surau kat umah....nk jdi org kg bluh jugak...yer la...dia dh beli tnh selang sebuah umah dr umh ak...makin rmai la pnduduk padang tara nnty...hr keluarga mkin meriah la...hihihihi...


ryer ke 4....2.9.2011....

hr nie g umh kak mah....pstu kak ngah wat reunion ngn kwn2 sek dia...riuh rndh umh dibuatnya...ak ai tuh xde la riuh mcm nie...tp tyme wat bbq n befday ak dlu riuh la...rindu gler tyme tuh...smua geng dtg...geng jiji,ipa,zul,faiz,ain,qiqi,izzat..mmg rindu la geng2 nie....kalu buka album gmbr tgk gmbr mse tuh rindu gler...ingt balik riuh2 kat umah...ade gak msj geng2 tuh ajak mai umah...tp msing2 bz kalhkan PM...hahaha...xpe..mase program KO-MIHT blh jmpa dowang lg...bbuka pose ai tuh dh jmpa dowang...dlm kul 5 lebih kaytee...pusing2...bwk kak ngah n abg deli...dlm kul 10 lebih bru balik pastu singgah umah de...beryer..ahahha..g ryer umh org mlm2...alang2 nk balik so singgah la....

ryer ke 5....3/9/2011

hr nie balik dgun....sies!!!!malas gler nak kemas brg...tmbah cuti blh dak????hahaahha...well...well...well...tgh2 kemas brg dayah msj ajak jumpa ngn geng2 nie mkn nasi air kat msjid..msjid???hahahaha..kat sebelah msjid kberg la...dayah ckp kul 12..tgk jam lg stgah jam plus keta ade jer kat umah so...ok jer la kan...dh byk kali cancel nk jmpa dowang...jnji kul 12 tp kat kul 1 bru smpai...jln jem la dr gaung...ckp kat dayah tok kadi xtggu lme kalu nk kwin..ahhahhhaa...mrh gler dia....jumpa la ngn ain,wahida,che ain,yani,tijah...yer la kalu xjumpa msing2 dh nk balik blja....sorg kat kl,kat pj,kat alor star,kat shah alam...ak kat dgun....ain prktikal kat hospitl kaytee...yani ngn dayah jer la stay kat koberg...mcm2 cter kuar...cter junior sek yg dh kwin la...cter sal kapel n break la..pmpuan!!!..gosip jer la...tp mnde btul jugak kdg2 yg kuar..ain cter sal prktikal kat spital..ngn nurse sgala mcm...che ain cter sal dr ensem kat spital alor star la...hahahhaha....wahida cter sal kena prtikal kat SKKB....yg len2 juz cter2 bese jer..yg xtahan dayah kena bakar sal dia ngn yang...merah gler dh muka dia....asyik ajak ak balik jer....dia dtg ngn ain tp nk balik ngn ak...

balik umah duk chat ngn hadi kejap....yie ckp nk nk antar g dgun ptg nie tp kak ngah ajk antar ali dlu sbb dia xthu jln kg....kalu ikut jln bese jem teruk kowt....so pg la antar....then g mkn ikan celup tepung skali..hahaaha...dang ag g merayap...lpas mgrib bgerak balik cnie....mmg sgt2 mls....cuma fkir kena fokus sbulan jer lg...xleh nk main2 dh....balik dgun nie....kuruskan badan...ryer nie terasa pipi dh tembam balik jer...ish!!!!...xsuka...duk umah asyik mkn jer..terikut yie ngn firdaus yg dh kuat mkn...mggu depan nk start gnti pose.....7hari..then pose nazar 2hari...ckup 9 hari...jgn kurg vitamin c balik dh la.....kali nie buat nazar lgi..solat hajat n isktiharah sntiasa mnemani slpas mgrib..mintak ALLAH tetapkan aty...lgpun nk displinkan lg diri jer...rasa mcm dh xdisiplin sgt dh skrg....dlu mase sek blh kawal jdi disiplin skit......aduyaiiiii.....td smpai dgun kul 10....g amik motor dlu...letih ase...dh la hr nie mkn nasi air jer.....mlm xmkn...perut dh msuk angin....lpas telan pnadol tido jer....nk mkn tp dh lewat sgt so....esok jer la mkn...ihihihih....jumpa lg next entry...lpas bcinta ngn MR ''L''....

>>>>>rindu baby....
~~~~rindu PK CIK!!!!....
******rindu dayah.....

Khamis, 1 September 2011

saat terindah saat bersamamu

Saat terindah saat bersamamu
begitu lelapnya aku pun terbuai
sebenarnya aku tlah berharap
ku kan memiliki dirimu selamanya
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net

Segenap hatiku luluh lantah
mengiringi dukaku yang kehilangan dirimu
sungguh ku tak mampu tuk meredam
kepedihan hatiku untuk merelakan kepergianmu

Ingin kuyakini cinta takkan berakhir
namun takdir menuliskan
Kita harus berakhir...


>>gonna miss u

Selasa, 30 Ogos 2011

syawal yg bermakna

syawal tba lgi...terasa sayu sgt2 bila dgr takbir ryer mlm nie....pejam celik pejam celik...kejap jer setahun berlalu....bru terasa..dlu terasa sgt jauh pjlnan yg bakal aku tempuh...eeemmm....mlm ryer kena gosok 6 pasang bju melayu..dh mcm buka kdai dobi aku rasa...cmpur dgn bju aku lg..dowang sedap jer ngadap tv tgk cter ryer...uh!!! dera aku yer mlm nie...xpe2..smpena buln baik nieyh nsib baik redha jer..hhahaha

pg2 dh tjaga... lena sgt tido sbb smlm tido lmbt..siap2 ape yg ptut pstu kul 8 g smyg ryer..dh 2thun aku xleh g smyg ryer...excited gak la nk g thun nie..dgr takbir ryer mlm pun dh sayu yg hr nie lg ah..lpas smyg ryer balik umh kjap then g kubur arwah kak n pak amir..sudh bc yasin smua2 bru la g umh wan..phtu start la g umah2 len..letih gler...dgn org mai kat umah xptus2..tp sonok...rase la kemeriahan ryer tuh..ptg tido kjap pstu dayah call nak mai umah...zety ngn wa pun ade skali...

mlm nie hadi dh nk balik sne..terasa gak la len..mcm yg aku ckp la di..xde dah org nk kco2 aku,xde dh dgr lgu 'my baby you' bunyi kat enset aku...tp pape pun ingt lg ko pesan jgn pernah berubah n be strong..'kalu demam pkai sweaters yg ko bg'..jampi la sgt kan!!!....*do it 4 both of us..tp ak xblh la di...on ke off ke??yg pasti kembali mcm bese....aku kan dh ckp sbb ape xleh off so arap ko pham la..takecare di..gonna miss u..ingt!!!..aku syg ko...

0ne thing i'm scared 0f is falling in l0ve..
because once i'm in luv... i'll l0ve sume0ne with all my heart..
.eemmm...xnak perkara yg same berulang lg..
setahun yg ckup mmbuatkn aku matang dlm menilai erti idup.
semoga ade yg memahami..INSYAALLAH
,(doa & istikharah agar hati dpt mmbuat keputusan dgn tepat,semoga ALLAH mndgr doa hmbanya yg serba kekurgn ini)....

>>tggu baby balik...
>>>esok nk celebrate befday abg...

Ahad, 28 Ogos 2011

adakah ramadhan kali ni yg terakhir...!!!!!

entry bru kali nieyh...eem!!!!!...

ramadhan yg bkl berakhir..sayu jugak rasenya..thun depan jumpa lg ke x??..aku xde jwpn tuk soalan tuh...smuanya msih sme ke x...wlaupun thun nie aku demam sme mcm thun lpas...tp xde la seteruk thun lpas yg xleh nk mkn nasi tuh...smpai abg yg kje kat dining pun tgur nmpak kurus sgt..emmm...tu crter thun lpas...crter thun nie...lpas sthun berlalu...ak makin kuat...kuat ke??agaknya la kowt sbb dh xde airmata..xde kew???hahahah..sumtimes ade jugak..xleh tipu diri sndiri...yg berlaku biar jer la....idup kena truskan jugak...xleh nk mgharap pd mnde yg sme jer....rmdhan yg bmkna buat aku...bmkna sbb???aku pun xpasti..kdg2 rase jugak sayu tuh..mgkin bmkna sbb rasa kcewa tuh mkin lme makin hilang...arap2 ryer kali nie aku dh xjumpa dia...bukn nk dendam or pape tp dia yg buat mcm tuh dlu..kalu jmpa pun buat ape...buat skit aty la kowt..hihihi......eemm..

entry kali ni bukn crter sthun lpas...crter yg akn dtg...haRi RaYA....beraya tnpa abg n kak ngah..thun lpas pun abg balik ryer ke 3..thun ni balik ryer ke 6..tyme tuh aku dh nk balik dungun daaaa...kak ngah balik pg ryer ke 2... thun ptama beraya dgn baby...xsabar nk dgr sore riuh dia...ckp dgn kak ngah td pun dia bsing2 skali kat blkg..RINDUNYERRRR!!!!!.....plan pg2 ryer nk g kubur arwah kak n sdara2...xthu la jdi ke x...eeeemmm.....

mlm duk ckp2 tel ngn hadi..blh plak dia tfikir xnak contact ngn aku selama sthun...eeemmm...dia mmg la blh..tp aku xyakin yg aku blh kalu x contact ngn dia,....yer la..spanjang dia balik mlysia ni hr2 aku contact ngn dia...smua crter aku dia dgr...plizzzzzzz la di...off k cabaran tuh...

>>>x sabar tggu ryer ke 2 sbb baby balik..tp arap2 lmbt la ryer ptama...kalu la hadi btul2 on cabaran... :( :( :(

xde idea dh la nk tulis....stop jer la..t dh ade mood yg baik bru tulis balik....enjoy it...






Isnin, 22 Ogos 2011

another day wif you


tajuk jiwang nak mati kan...ops!!!..xpe la skali skala aku jiwang bukn ade org kish pown..jiwang sje2 jer..chill la jue...hik3!!!!...

>>>sedr x sedar tggl lgi 6hr nak ryer...cepatnya mse blalu..rsa mcm bru jer awl pose wlaupun aku demam agak teruk cmpur dgn campak lg mase awl2 pose ai tuh...smggu dpt MC...mmg sjarah la tuh...dlu tyme sek ade jugak MC mse kena keracunan mknan...adt la tuh org yg selalu skit mcm aku nie ha...huhuhuhu

syukur ke hadrat ILLAHI,hr yg ke 23 nie aku msih diberi kesempatan tuk bpose n tunaikan sgala suruhannya...selesai smyg isyak,smyg hjat & istikharah....duk tmenung dlu kjap xthu nk wat ape...kaki terasa lg sakit..ape la malang sgt nasib hr nie..nk jatuh tgga katil la nsib baik sempat pgang...dh la cr tqa keliling umah pdhal tqa duk kat blkg aku jer....mati2 aku ingt nisah yg duk blkg aku..plik gak, dlm blik xde,kat dpur xde,dlm blik air xde....tqa plak blh tgk jer ak pusing2 xtnya pown...lpas tuh dia gelak punya la dhsyt kat ak..ish!!!!!....ape la malang sgt nsib ak hr nie...

19/8/2011....

bbuka pose lgi...tp bukn kat dgun,bukn jugak kat umah tp kat kaytee..ngn hadi n ain,...lpas asar trun dr umah...g amik hadi then g pusing2 ingt nk cri adiah tuk ank abg rizal dlu tp kdai plak daa nk tutp so g macd terus la....lpas bbuka g smyg kat msjid putih then g giant cr adiah baby...

ai nie dpt adiah dr hadi...terharu gler2..wlaupun sje je main2 ngn dia slma nieyh....

di,tengs tuk buku n sweaters tuh...terharu thap xbtul ase....termenung jap bila tgk tuh..xpnah lg dpt adiah cenggitu dr laki...dlu ade la dpt kad ucapn n key chain jer dr dak2 kelas kt kmpus selain mndi tepung.....


bru bc separuh bku nie di...xsempat sgt nk bc laju2...kena amik feel gtu..hik3!!!!!


"sesungguhnya rindu adlh perasaan yg sgt ikhlas muncul dr hati naluri seseorg, tiada sesiapa yg merindui seseorg dgn hrapan mndpt gnjaran material.....>>> DR FARHAN HADI:DENYUT KASIH MEDIK....

ABDUL HADI MOHD ZAHARI...this is urs, for being wonderful u..enough said,thanks...together we stand,hand in hand...


di,msti xpsan kan bila mse amik gmbr nie..tu la...sibuk sgt chat kat fb..khusyuk ek???..hhahhha.....GCB dh tggu kat dpn tuh ha....














***di,xyah nk terharu sgt la bc entry aku kali nieyh...aku dh tlebih tharu smggu nie ha...tengs a lot...(~_*)....ingt!!!...konklusinya,jdilah org yg setia...cinta pertama vs cinta utama...pglmn ke xpglmn ke..kisah idup mgajar kita slma nieyh...bukn tuk mlemhkn smgt kita tp tuk mjdikn kita lebih kuat tuk mghdpi hr2 yg mndtg...di,jgn give up lg k!!!...aku plak yg rase takut bila ko give up....percya pda diri sndiri,sbb hnya kita yg knal siapa kita buknnya org len.....TENGS 4 EVERYTHING....GONNA MISS U....TENGS 4 BEING MY FREN...(dgr segala cter sdey,cter gmbira,cter nakal,sgla skit yg aku ade,risau slma nieyh,soe sbb kena usik slalu..)

>>xsabar nk jmpa baby ryer nnty,,,rindunyer......
~~~~ramadhan yg bmkna..kuharapkan sywal pun bgtu jua....
---setahun yg telah blalu,bgkit dgn smgt bru...




Isnin, 15 Ogos 2011

BACALAH!!!!....






















WANITA YG DIRINDUI SYURGA

Firman ALLAH S.W.T yang bermaksud:
“Sesiapa yang mengerjakan amal soleh, baik lelaki mahupun wanita sedangkan dia orang yang beriman, mereka itu pasti akan masuk ke syurga dan tidak akan dianiaya walau sedikit pun.” – Surah an-Nisa’: 124

ALLAH yang Maha Adil telah menjanjikan syurga kepada semua hamba-NYA dengan syarat mestilah beriman dan ikhlas melakukan amal soleh. Insan yang mengorbankan jiwa raga demi menegakkan kebenaran Islam yang suci akan diberikan kedudukan yang tinggi lagi terpuji di sisi-NYA. Meski diuji dengan pelbagai azab yang dahsyat, namun keyakinan kepada ALLAH S.W.T tetap tidak goyah.

43 orang srikandi Islam yang dipaparkan ini terdiri daripada isteri-isteri dan anak Rasulullah s.a.w, isteri Khulafa ar-Rasyidin serta wanita terbilang yang hidup pada zaman baginda. Meskipun jasad mereka telah terkubur, namun segala keperibadian mulia wanita solehah ini terus dikenang kerana teguhnya diri menyayangi Islam. Sama-samalah kita jadikan kekentalan iman dan pengorbanan srikandi ini sebagai teladan dalam melayari kehidupan.

ANTARA KANDUNGAN MENARIK:
Demi Cinta Zainab
Maryam Puteri Imran
Kisah Balqis Ratu Saba’
Keutuhan Iman Masyita
Asiah Isteri Firaun yang Beriman
Kisah Aminah Bunga Mawar Quraisy
Fatimah yang Hidup Penuh Kesederhanaan
Diseksa Tidak Mengubah Pendirian Zinnirah
Khadijah Penyuntik Semangat Rasulullah s.a.w
Naelah Gadai Nyawa Demi Khalifah Uthman al-Affan...

~motivasi diri sndiri bc buku nieyh...

SEPTEMBER YG PERTAMA

Gangguan cinta terlarang telah membuatkan Mithali hilang rasa
percaya kepada cinta dan lelaki! Baginya cinta itu jijik, memualkan dan hanyalah nafsu semata-mata. Lelaki pula padanya adalah objek yang harus dijauhi dan dibenci, bukan disayangi.

Namun tiada siapa yang menduga September yang pertama telah merubah seluruh hidupnya. Dia telah bertemu dengan seseorang yang mengajarnya bahawa tiada sesiapa pun dapat menghalang hukum alam apabila dirinya dipilih untuk jatuh cinta tetapi perjalanan untuk bersatu itu bukan mudah.
Gangguan cinta terlarang telah membuatkan Mithali hilang rasa percaya kepada cinta dan lelaki! Baginya cinta itu jijik, memualkan dan hanyalah nafsu semata-mata. Lelaki pula padanya adalah objek yang harus dijauhi dan dibenci, bukan disayangi.

Namun tiada siapa yang menduga September yang pertama telah merubah seluruh hidupnya. Dia telah bertemu dengan seseorang yang mengajarnya bahawa tiada sesiapa pun dapat menghalang hukum alam apabila dirinya dipilih untuk jatuh cinta tetapi perjalanan untuk bersatu itu bukan mudah.tkdir tlh mghalang mereka untuk brsatu.bgaikan tiada jln tuk mereka bersatu,mereka pasrah.ttpi mereka jua tahu,takdir tidak sekejam itu.seprti ADAM n HAWA yg telh dipishkn,mereka jua tlh ditemukan..

~Buku yg dihadiahkn oleh tqa,anis,cuky,fiza smpena befday yg ke 20...


SAAT KAU KATA CINTA

MELIHAT gambar-gambar Nuril bersama Hijaz sewaktu percutian mereka di Paris membuatkan hati Darwina tersentak. Namun dia tiada kekuatan untuk menceritakan kepada Nuril hal yang sebenar.

Bimbang Nuril akan mengambil tindakan di luar jangkaan. Lalu, ‘direlakan’ episod cinta anak-anak sekolah antara dia dengan Hijaz berakhir dengan kehancuran.


Takdir menemukan Darwina dengan Azril. Lelaki itulah sandarannya untuk membina bahagia. Sedang hatinya diulit cinta, dia bertemu dengan Syafi sewaktu kunjungannya ke United Kingdom. Pertemuan yang tidak meninggalkan tanda di dalam hati kerana di tanah air sudah ada yang merindu.

Tanpa diduga, sekali lagi dia diuji. Bahagia yang diharap, derita yang tiba. Emosi Darwina menjadi seperti roller coaster apabila Azril rupa-rupanya berdusta dalam bercinta.

Kemunculan Hijaz setelah sekian lama menghilang membuatkan hati Darwina kacau. Lelaki itu tidak per nah jemu merayu jiwanya. Benarkah hadirnya Syafi sebagai penyelamat rumah tangga Hijaz dan Nuril?

>>tiga2 buku ni masih xde kesempatan nk bc....i.allah ade mse nnty hbis jugak...

Khamis, 11 Ogos 2011

11.08.2011 after 5 years

khamis dtg lgi...ALHAMDULILLAH aku msih dberi kesempatan tuk bnafas di bumimu ini YA ALLAH...kisah pertemuan selepas 5thun...eeemmmm....plan yg bru dirancang awl pgi khamis akhirnya mnjadi jugak...bbuka bersama dayah,yanz n hadi...~weeeeeeeeeeeee........

awl2 pg dayah dh msj tnya balik ke dak hr nie..of coz la i balik syg...i dh gtaw nk balik tiap2 mggu coz xde ape nk buat kat dungun ni ha....hihihi....so dia ckp nk bbuka skali so decide nk ajak hadi skali...sy msj hadi awk msj la yang awk yer..gtu la ayt aku bg kat dayah..lgpun sblum nie dh jnji nk jmpa dgn hadi...call hadi then hadi ok jer....hihihi ..

dlm kul 4 smpai kberg..duk2 kjap sbb kul 5 dh nk g kaytee...konvoi ngn dayah 2buah keta g kaytee.lalu ikut highway pntai ali-simpang undang.....aku g amik hadi then dayah g giant dlu jap ngn yanz...

lpas amik hadi terus g bazaar kat shahbandar..skit punya rmai org...tp meriah gler...lpas tu g bbuka kat taman warisan..smntara tggu dayah ngn yanz kitaorg bcrter dulu...dlm keta kecoh jer dgn sore aku nie ha...mcm2 kuar..hihih,...soe la di yer...aku kecoh...kui3...xde la dua2 diam..tol dak???bru meriah gtu..*pnjm ayt ko...

lpas bbuka g smyg kat msjid ladang...dayah ngn yanz g smyg msjid putih..oleh krna xde prking so g la msjid ladang,,..hadi ckp dia jmpa faizal..ptut la lme jer dia smyg..ingtkn wat smyg hajat skali ngn istikharah td...ALHAMDULILLAH la kalu buat... :).

smbung balik..then kitaorg g mydin kejap..pusing2..g giant n g TTC tgk org jual2...& hr nie beli jam bru...wrna purple lg kowt...hahhahha..sonok2...dh lme nk beli jam sbnrnya..tmbh koleksi sdia ade kt umah...hihi...then atar hadi balik umah...pastu pecut balik umh la...long journey...tp best..best moments...

**tengs to dayah...tengs for d gift..nice n beautiful one...love u dayah

<>DI,tengs la sbb jd jugak kita jumpa kan...tengs la wish befday...walaupun dh lmbt dh..n thun nie jdi org terakhir wish..riuh jugak la dlm keta td gaduh sal wish tuh..dh ckp nk wish...dh wish kan so dgr jer la..hihihi...jgn lupa bc JGN PERNAH BERUBAH k.....trima la buku AKU,BUKU & CINTA tu yerp...alas meja a.k.a shawl tuh..jgn lupa pkai...give it to u...*alas meja terus..aiyaaaaa di..gelak sorg kalu ingt balik msj tuh..*nnty nyanyi lgi ek.. :P..jgn tutp tlinga plak di...


JANGAN PERNAH BERUBAH

Kata orang cinta itu asalnya dari mata. Kemudian, sampai ke hati. Betullah agaknya kata orang itu, sebab dengan mata itulah Hanisha jatuh hati kepada lelaki yang entah siapa-siapa. Kemudian, dia jatuh sayang. Sayang sangat-sangat sampai tak boleh lupa siang dan malam. Mula menyimpan angan-angan yang bukan-bukan.

“Hani fikir, abang semudah itu untuk berubah hati? Hani ingat abang ni boneka yang hanya tahu mengikut kata dan telunjuk orang?”

Bagi Fahrin yang dituduh dengan penyataan yang sama sekali tidak benar, mula memasang angan yang indah-indah apabila emaknya mengutarakan sesuatu yang benar-benar memeranjatkannya. Kalau dah jodoh, larilah ke mana sekalipun, jodoh tetap jodoh.

Benarkah jodoh yang diharapkan akan berkekalan hingga ke akhirnya? Mampukah Hanisha dan Fahrin mengatasi rintangan dan masalah yang menduga? Benarkah tidak akan ada hati yang pernah berubah?


AKU,BUKU & CINTA

Syair-Syair Para Pemburu Ilmu

kupancarkan karya indahku di ufuk-Nya.
Kusegerakan langkahku menuju negeri-Nya.
Indahnya pemandangan dan suasa malam gembira,
takkan pernah menggoyahkan tekadku.
Kutinggalkan lembah cinta dengan hati yang berat.
Tapi,kuyakin kelak tidak lagi merasa kesepian dan penderitaan itu.
Kuseru nama Allah Yang Maha Mulia.
Kudakap segenap tulang rusukku kerana takut akan panggilan-Nya.


Dia (Allah) mempunyai banyak nama da nama nama-Nya begitu indah.Dia mempunyai banyak sifat dan sifat-sifat-Nya begitu tinggi.Jadilah hamba-Nya,nescaya Dia menjadi penolongmu.Dialah Allah s.w.t! Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia.Adakah engkau mengetahui siapa yang senama dan sebanding dengan-Nya?Siapakah yang menciptakan bumi dan langit? siapakah yang mengalirkan air,memancarkan cahaya,menabur keagungan,menghiasi diri-Nya dengan keabdian,dan mengkhususkan-Nya dengan kebesaran dan kekuasaan? Siapakah yang mengalahkan tentera,menghancurkan pasukan bersekutu dan membinasakan Kaum Tsamud dan 'Ad? Siapakah yang mengalahkan tipu daya musuh,menghancurkan banyak negeri yang zalim dan memberi petunjuk ke jalan yang benar?

Dialah yang Maha Esa,yang memiliki nama-nama yang paling indah dan sifat-sifat yang paling sempurna.Dia mengetahui segala sesuatu yang tersembunyi. Ilmu-Nya meliputi segala sesuatu yang terpendam di dalam hati. Dia menghiasi diri-Nya dengan keabadian,menetapkan kebinasaan kepada yang lain. Dia tidak dapat diliputi oleh penglihatan mata,tidak dapat dikuasai oleh fikiran. Diaberkuasa melakukan segala perkara yang dikehendaki-Nya.Dia,lebih dekat kepadamu daripada urat nadi lehermu sendiri.

Wahai Tuhanku,Kami datang kepada-Mu dengan pasrah
berdiri di depan pintu-Mu sebagai seorang hamba yang fakir.
Maafkanlah kami kerana telah lalai dan cuai
ampunilah kelemahan kami yang sudah Engkau ketahui.

Kedua tangan-Nya maha menderma,pemberi nikmat,penghapus kemiskinan dan kesempitan. Semua makhluk meminta kepada-nya.Semuanya memohon kepada-Nya.Tidak ada seekor binatang melata pun di dunia ini yang tidak mendapat rezeki daripada-Nya.Tiada satu hajat pun yang tidak pernah dikabulkan.Semua makhluk meminta kepada-Nya.Semua makhluk yang wujud selalu menginginkan-Nya,Manusia meminta pelbagai macam keperluan dan beraneka permintaan,dengan perbezaan bahasa,dialek dan beragam irama.Dia memberi setiap hamba yang meminta,mengajarkan setiap hamba yang tidak tahu,memberi petunjuk bagi setiap hamba yang tersesat,meluruskan kaki yang tergelincir,menyembuhkan segala jenis penyakit dan menjaga hamba-Nya daripada segala kecacatan.

Kemurahan-nya melimpah,sehinggakan seluruh makhluk tidak mampu untuk memikulnya. Demi Allah,andaikata langit ini dibuat menjadi lembaran kertas yang akan dipernuhi dengan ribuan kata-kata pujian,nescaya tiadalah langit itu boleh menampung seluruh sanjungan yang dipersembahkan kepada-Nya.


>>tengs again to dayah n hadi...love & miss both of you damn much....


Ahad, 7 Ogos 2011

2011..pose dtg lagi

ehem!!!!..pose dtg lgi...emmmmm..mknanya dh cukup setahun aku hadapi smuanya...belajar melupakan...belaja untuk jdi tabah,blaja tuk idup tnpa dia....ku hrpkan pose thun nie lbih bmkna bbnding thun lepas..I.ALLAH...kejap jer dh smggu pose..terasa lma plak x update blog nieyh...kui3...

tp awl2 pose aku dh demam..1day pose aku g klinik then doc ckp kurg air dlm badan, xckup tido n kena mkn byk2 skit..aku dh mkn skit punya byk taw..doc suh mkn vitamin C..HAHAHHA...emmmm...xthu la...balik umah aku kena campak plak..kes naya..g klinik plak mlm tuh..sdey yg teramat sgt la tyme tuh...dpt MC smggu..aiyaaaa... 4hr xg kelas..rindu kat dak2 tuh..mcm2 cter aku dgr...hr jumaat bru aku kuar dr umah..hahaa...g bazar...tp bdn still panas2..bahaya jugak la...arap2 cpat chat...

tengs to dayah,hadi,adik yg byk bg aku nasihat....syg korang sgt2 tawww!!!!...
rindu xleh jumpa dayah!!!....
hadi dh ade kat mlysia..
rindu baby!!!!!....

Jumaat, 29 Julai 2011

20 years old already


20 years old already!!!! Alhamdulillah,thanks to ALLAH for giving me chance to experience another year of my befday.....tengs to the endless support from my family>>MOHD DIN BIN SAID,ZAINAB BT CHE AHMAD,MOHD ZULAZMI,ZULIANA,MOHD AZLI,MUHAMMAD AIDIL ASYRAF,MOHD ZULAZRI,MOHD ZULAZRIN,MOHD ZULRAIDI,MUHAMMAD FIRDAUS,NUR AIN....tengs to my beloved fren TENGKU NUR HIDAYAH BT TENGKU PUTERA & ABDUL HADI BIN MOHD ZAHARI..tengs for being wif me...tengs to all my fren who had wish me befday,for everything u guys had done to me.i'm really glad that ALLAH had given me chance to know u guys..love u all...


pejam celik pejam celik dh setahun berlalu....skrg befday ke 20 tanpa dia...ALLAH dh berikan aku kekuatan...terima kasih kat family,dayah,hadi,adik & geng2 dungun...byk bg nasihat...syg korang sgt100000000000!!!!!!!!!!!!

Isnin, 11 Julai 2011

trip oh trip



entry bru kali nim kisah lawatan yg mengeratkan hbungan dak2 ACD5AB....sgt2 sonok kowt..lawatan yg septutnya 3hri 2mlm dh btukar jadi 4hr 3mlm..mcm2 aktiviti yg berjaln...7,8,9 julai mjadi trikh keramat..keramat kew??hahahhaa..ops!!!!...

7julai btolak dr UITM-DUNGUN terus ke KOLEJ MERANTI,SHAH ALAM...terasa sgt lme kowt..dekat kul 3 lebih dh smpai KL...mula2 g berjaya times square..xkan bru smpai dh nk shopping kowt so decide g kat theme park..sgt2 sonok!!!>..mnjerit jgn ckp la thap ape...main 4mainan jer..yg last tuh buatkn aku jdi mabuk sgt2 smpai xleh jln..nasib baik kejap jer...hahaa..kelakar pown ade...lpas tuh naik komuter g kat bas then check in kat kolej meranti....mlm tuh g uptown shah alam..best la jugak....

8julai-1 lawatan kitaorg ke KUMPULAN MEDIA KARANGKRAF...3jam duk pusing2 kat karangkraf....sgt2 sonok kowt,...mcm2 dpt...dlm kul 12 lebih g kat kilang coklat..BERYL'S..blh melawat kat ctu 20minit jer...mcm drive thru pun ade...hahahha...dlm kul 4lebih bru balik ke kolej....dlm kul 8lebih kitaorg g I-CITY...sonok!!!!..dpt msuk snow walk...sgt2 sonok kowt..ade kenangan ngn dak2 nieyh....hihihih...

9julai-sepatutnya hr nie kitaorg g kilang logistik tp oleh kerana ade phimpunan so sir decide nk balik terus n cancel nk g sana....tp dekat 2jam still xleh kuar dr shah alam..pk cik bas tuh ckp xleh teruskan kalu teruskan lmbt smpai tganu..so kena cancel smua kelas hr ahad...then terus g bukit tinggi...shopping!!!...hhaahha..mlm tuh g plaza alam sentral...wat tournament bowling ngn dak2 kelas....

10 julai...dlm kul 7lebih dah bertolak...kul 2 lebih dh smpai dungun,...sonok!!!!!.....sush dh nk dpt trip mcm nieyh....at least sblum tamat blaja ade kenangan ngn korang selain dr BTN dulu....

>>menghitung hari...

Sabtu, 18 Jun 2011

my lovely wishes

hr nie 18.6.2011....selamat bertunang la kat abg..walaupun buat smggu awal dr tarikh sbnar...rombongan pg kemasik dh mcm nk kwin dah.meriah!!!..sbb dlu tyme rombongan g melaka xleh join sbb ade BTN....lgpun smua ade kat umah so riuh rendah la jadinya.....hek3!!!!!...

semoga kekal ke jinjang pelamin n ke akhir hayat...















notes from iluvislam.com..
Berkahwin itu indah dan nikmat bagi yang benar-benar mengerti segala tuntutannya.

Berkahwin itu menjanjikan pahala tidak putus-putus bagi yang menjadikannya gelanggang untuk menjadikan syurga sebagai matlamat.

Berkahwin itu sempadan dari ketidaksempurnaan insan kepada kesempurnaan insan bagi yang mengetahui rahsia-rahsianya.

Berkahwinlah demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan kerana perasaan dan mengikut kebiasaan.

Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong-lorongnya agar jemputan itu mudah sampai.

Kadangkala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya, kemana menghilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi.

Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi ada imbas kembali.

Hati remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi.

Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.

Parut lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.

Kekayaan yang paling kaya adalah akal, kemiskinan yang paling besar adalah jahil, keburukan yang paling hodoh adalah sesat.

Tidak berguna adanya mata andai tidak dapat melihat, tak guna adanya hati kalau tak tahu menilai.

Nilailah hati itu dengan teliti sebelum pergi mengundur diri kerana segalanya bermula dengan niat yang bertempat di hati........untuk renungan bersama


>>>dpt lepaskan rindu kat baby... :) :)

Selasa, 14 Jun 2011

di waktu ini


Di waktu kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya

Di waktu kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya

Di waktu kamu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya

Di waktu kamu ingin menduakannya, ingatlah bahawa dia selalu setia kepadamu

Di waktu kamu ingin membohonginya, ingatlah dia telah jujur kepadamu

Maka kamu akan merasakan bermakna dia untukmu

Jangan sampai nanti dia sudah tidak lagi di sisimu, kamu baru menyedari semua erti dirinya untukmu

Yang indah hanya sementara

Yang abadi adalah kenangan

Yang ikhlas hanya dari hati

Yang tulus hanya dari sanubari

Tidak mudah mencari yang telah hilang

Tidak mudah mengejar impian

Namun yang lebih susah adalah mempertahankan yang ada

Karena walaupun digenggam terlepas juga

Ingatlah kata pepatah: "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"

Belajar menerima apa adanya dan berfikiran positif

Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun, begitu bangun semuanya akan sirna tak berbekas

Rumah mewah, harta benda, kedudukan, jawatan, namun ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak dapat dibawa, sehelai benang pun tak mampu dimiliki

Apalagi yang mahu diperebutkan

Apalagi yang mahu disombongkan

Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani

Jangan terlalu berhitung

Jangan hanya mahu menang sendiri

Jangan suka menyakiti sesama, apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita

Belajarlah tiada hari tanpa kasih

Selalu berlapang dada dan mengalah

Hidup sentiasa ceria dan bebas

Tak ada yang tak dapat di ikhlaskan

Tak ada sakit hati yang tak mampu dimaafkan

Tak ada dendam yang tak mampu dihapuskan...


~~penat fikir tntang ape yg dah berlaku.....

penat jge aty org sedangkan aty sendiri yg terluka...

~~teruskan idup dgn penuh ketabahan....

~~>>myg, gudluck exam...,,abg,selamat bertunang...,xsbr nk jumpa baby....



Jumaat, 10 Jun 2011

video

kau berikan ku waktu
Untuk bersamamu meniti hari
Tak puas bagiku dan KAU PUN BERLALU
TINGGAL KU SENDIRI
Kelam seluruh jiwaku

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan KAU PUN MENJAUH
TIBA-TIBA KINI KAU TELAH BERUBAH
APAKAH SALAHKU

KAU YANG KU KENALI
DAN KINI MENJADI INSAN YANG LAIN
DULU KAU BERJANJI
KAN HIDUP SEMATI MENITI HARI

Semuanya telah berakhir

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh
Tiba-tiba kini kau telah berubah
APAKAH SALAHKU....


:##-BERUBAH????.......!!!!!!

*****semoga apa yg berlaku mnjdikan aku sorg insan yg lebih tabah...

-->>semoga insan2 yg berada disekeliling aku terus tabah mghadapi dugaan idup..

<<---sy akn tetap berada di sisi awk TENGKU NUR HIDAYAH...stop crying n be strong...WAN...terus tbh..smoga rohnya dcucuri rhmat...

<<>>>>sy harap ""awk"" terus bhgia bersama dia n jln yg awk pilih.....

***~~~ M.Y.G... tengs..appreciate n love it... already 5years....


Khamis, 2 Jun 2011

semoga bahagia hingga ke akhir hayat!!!!!!......

salam~~~

cuti sekolh dh mula tp aku dh dftar u...xbez lgsung..sgt xbest...nm pown cuti sek so msti ade org buat knduri khwin then aku pown nk amik ksempatan la nk wish selamat pengantin baru kat sesapa yg bru jer khwin....n selamat bertunang tuk sesapa yg btunang...semoga bhgia hingga ke akhir hayat hendaknya....

so ade jugak sedara2 aku yg baru khwin n btunng....thniah tuk semua...
especially tuk:-~~.....kak na yg bru btunang,abg sidi & kak su,abg hilmi n kak aimi & tuk along n psgnnya....aku cma ade gmbar along jer....

SEMOGA BAHAGIA SELAMANYA!!!!!!!!

:-tuk event akn dtg abg plak nk btunang..smoga semua yg dirancang akn bjln lncar n i'll update all of his pic here..insyaallah.....


xlupa jugak tuk kak za yg bru lahirkan baby girl...thniah tuk ibu muda lg sorg...hehehe....

**myss myg**

Sabtu, 30 April 2011

<<< dua thun bersama selangkah meninggalkan>>>

Perghhhh!!!!jiwang gler tajuk kali nim..hahaha…jgn salah sgka….jgn salah pham..kali ni kisah kolej la!!!!...

redang owh redang…kalu pulau tuh mmg la menarik sgt2 nk cter tp ni kisah kolej jer..xde yg menarik sgt pown….dh dua tahun aku duk kolej yg diberi nm redang msuk sem bru akn dtg aku kene duk luo sbb kolej ni dak part 1 duk….imbau balik mse 1tyme masuk kolej nie best gler2..dpt plak bilik besar duk plak 4org…tp nk g kelas skit punya jauh…jln g blok dekat 15 minit..kalu balik tghri mmg panas terik kowt..tp kalu ujan mcm duk kat gunung yg xde pokok..berangin gler…mse part 1 aku duk redang 2/009…part 2-redang 1/112….part 3-redang 3/020…n then part 4-redang 4/o18….time kasih la byk2 sbb tmpatkan sy kat level bwh jer selama nie…hik3..sgt2 sonok kowt….









byk dh kenangan kat kolej nim….lari dr monyet la…lari dr kucing jgn sebut la byk mn…dua kali smbut pose kat redang....port yg buatkan aku teringt bila bgayut tyme kapel dulu2…main tepung smpai berseph satu bilik….ahaahha..xpepasal jdi mk cik cleaner aku…hbis satu lorong level o kitaorg bersihkan…hahahaa…gatal sgt main tepung…..tmpat2 lepaskan tensen..yg paling best tmpat tgk bintang!!!!!.....court redang!!!!...lpas ni cr port len dh la...

time kasih la sbb bg sy duk redang 2thun...tp kalu bg sy g pulau redang ke pulau2 len ke lg best!!!!..

*demand lebih2 plop....ngeh333.....