Sabtu, 18 Jun 2011

my lovely wishes

hr nie 18.6.2011....selamat bertunang la kat abg..walaupun buat smggu awal dr tarikh sbnar...rombongan pg kemasik dh mcm nk kwin dah.meriah!!!..sbb dlu tyme rombongan g melaka xleh join sbb ade BTN....lgpun smua ade kat umah so riuh rendah la jadinya.....hek3!!!!!...

semoga kekal ke jinjang pelamin n ke akhir hayat...















notes from iluvislam.com..
Berkahwin itu indah dan nikmat bagi yang benar-benar mengerti segala tuntutannya.

Berkahwin itu menjanjikan pahala tidak putus-putus bagi yang menjadikannya gelanggang untuk menjadikan syurga sebagai matlamat.

Berkahwin itu sempadan dari ketidaksempurnaan insan kepada kesempurnaan insan bagi yang mengetahui rahsia-rahsianya.

Berkahwinlah demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan kerana perasaan dan mengikut kebiasaan.

Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong-lorongnya agar jemputan itu mudah sampai.

Kadangkala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya, kemana menghilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi.

Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi ada imbas kembali.

Hati remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi.

Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.

Parut lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.

Kekayaan yang paling kaya adalah akal, kemiskinan yang paling besar adalah jahil, keburukan yang paling hodoh adalah sesat.

Tidak berguna adanya mata andai tidak dapat melihat, tak guna adanya hati kalau tak tahu menilai.

Nilailah hati itu dengan teliti sebelum pergi mengundur diri kerana segalanya bermula dengan niat yang bertempat di hati........untuk renungan bersama


>>>dpt lepaskan rindu kat baby... :) :)

Selasa, 14 Jun 2011

di waktu ini


Di waktu kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya

Di waktu kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya

Di waktu kamu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya

Di waktu kamu ingin menduakannya, ingatlah bahawa dia selalu setia kepadamu

Di waktu kamu ingin membohonginya, ingatlah dia telah jujur kepadamu

Maka kamu akan merasakan bermakna dia untukmu

Jangan sampai nanti dia sudah tidak lagi di sisimu, kamu baru menyedari semua erti dirinya untukmu

Yang indah hanya sementara

Yang abadi adalah kenangan

Yang ikhlas hanya dari hati

Yang tulus hanya dari sanubari

Tidak mudah mencari yang telah hilang

Tidak mudah mengejar impian

Namun yang lebih susah adalah mempertahankan yang ada

Karena walaupun digenggam terlepas juga

Ingatlah kata pepatah: "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"

Belajar menerima apa adanya dan berfikiran positif

Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun, begitu bangun semuanya akan sirna tak berbekas

Rumah mewah, harta benda, kedudukan, jawatan, namun ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak dapat dibawa, sehelai benang pun tak mampu dimiliki

Apalagi yang mahu diperebutkan

Apalagi yang mahu disombongkan

Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani

Jangan terlalu berhitung

Jangan hanya mahu menang sendiri

Jangan suka menyakiti sesama, apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita

Belajarlah tiada hari tanpa kasih

Selalu berlapang dada dan mengalah

Hidup sentiasa ceria dan bebas

Tak ada yang tak dapat di ikhlaskan

Tak ada sakit hati yang tak mampu dimaafkan

Tak ada dendam yang tak mampu dihapuskan...


~~penat fikir tntang ape yg dah berlaku.....

penat jge aty org sedangkan aty sendiri yg terluka...

~~teruskan idup dgn penuh ketabahan....

~~>>myg, gudluck exam...,,abg,selamat bertunang...,xsbr nk jumpa baby....



Jumaat, 10 Jun 2011

video

kau berikan ku waktu
Untuk bersamamu meniti hari
Tak puas bagiku dan KAU PUN BERLALU
TINGGAL KU SENDIRI
Kelam seluruh jiwaku

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan KAU PUN MENJAUH
TIBA-TIBA KINI KAU TELAH BERUBAH
APAKAH SALAHKU

KAU YANG KU KENALI
DAN KINI MENJADI INSAN YANG LAIN
DULU KAU BERJANJI
KAN HIDUP SEMATI MENITI HARI

Semuanya telah berakhir

Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh
Tiba-tiba kini kau telah berubah
APAKAH SALAHKU....


:##-BERUBAH????.......!!!!!!

*****semoga apa yg berlaku mnjdikan aku sorg insan yg lebih tabah...

-->>semoga insan2 yg berada disekeliling aku terus tabah mghadapi dugaan idup..

<<---sy akn tetap berada di sisi awk TENGKU NUR HIDAYAH...stop crying n be strong...WAN...terus tbh..smoga rohnya dcucuri rhmat...

<<>>>>sy harap ""awk"" terus bhgia bersama dia n jln yg awk pilih.....

***~~~ M.Y.G... tengs..appreciate n love it... already 5years....


Khamis, 2 Jun 2011

semoga bahagia hingga ke akhir hayat!!!!!!......

salam~~~

cuti sekolh dh mula tp aku dh dftar u...xbez lgsung..sgt xbest...nm pown cuti sek so msti ade org buat knduri khwin then aku pown nk amik ksempatan la nk wish selamat pengantin baru kat sesapa yg bru jer khwin....n selamat bertunang tuk sesapa yg btunang...semoga bhgia hingga ke akhir hayat hendaknya....

so ade jugak sedara2 aku yg baru khwin n btunng....thniah tuk semua...
especially tuk:-~~.....kak na yg bru btunang,abg sidi & kak su,abg hilmi n kak aimi & tuk along n psgnnya....aku cma ade gmbar along jer....

SEMOGA BAHAGIA SELAMANYA!!!!!!!!

:-tuk event akn dtg abg plak nk btunang..smoga semua yg dirancang akn bjln lncar n i'll update all of his pic here..insyaallah.....


xlupa jugak tuk kak za yg bru lahirkan baby girl...thniah tuk ibu muda lg sorg...hehehe....

**myss myg**