Isnin, 7 Februari 2011

mgimbau kngn 2010....bru sebulan yg lalu ditinggalkan





sebulan yg telah berlalu di thun 2011..mnggalkan crter suka duka 2010...ku hrapkan sinar yg tbaik dithun ini...1001 satu kisah yg myimpan seribu knngn..kngn yg xkan mgkin tcipta lgi...pglmn,pgjaran,cita2,impian dan hrapan..awl thun yg sgt bermkna..dipnuhi suka dan gelak tawa...ptghn thun yg bgtu sukar dilupakan..tkdir telah menemukan aku dan dirinya..insan yg pling aku syg dan sukar untuk aku lupakan hingga ke saat ini..(MOHD HASBI KYAIRI BIN AHMAD FUAD).5bulan yg bgtu indah..19.5.2010..tarikh yg xkan aku lupakn smpai bila2...kalu di ingtkn kmbali mmg xsedar mcm mn blh rapat walaupun kami study satu sek...sgt xsgka..hnya kerana sekeping gmbr kami mnjadi kwn di fb(HASBI KYAIRI) then berbalas2 msj then bertukar no tel,berbalas sms dr bgn tido smpai la nk tido balik.. dan hnya kerana sebaris ayt kami blh berpisah...TAKDIR ILLAHI..14.9.2010 titik permulaan seglnya..terasa bgai br semlm kami bertemu..pdhal dah dekat 6bulan kami berpisah..byk sgt kenangan yg xdpt aku lupakan…mkn same,jog same2,minat yg same,jln same2(dr k.b-k.t-dungun-kt-manir-kb),bertukar cerita,bertukar pndpt,bkongsi rhsia..yg pling pnting mak aku thu n parents dia thu..mmg la thu dah g amik kat umah antar kat umah setiap kali nk jumpa...aku xthu mcm mn aku jdi bgtu berani sedangkan sebelum ni xpernh pun mcm nieyh..dia mmbuatkan aku bfkir yg dia cinta terakhir aku dan dia ade ciri2 lelaki yg aku mhukan tp mcm aku katakan td tkdir illahi tidak ingin kami bersama lgi..pd mulanya dia ingin aku mnjdi pmbkar smgtnya untuk smbung blaja dan Berjaya mlnjutkan pljrn ke oversea..dia juga pnah mnyatakn ingin mjdikan ulgthun hari lhir aku yg ke 19 adlh yg pling bmkna…terima kasih kerana kotakan jnji awak wlaupun tidak kesemuanya dikotakan..kini!!!aku perlu berpijak didunia yg nyata tnpa insan yg paling aku syg..wlaupun msih terphat diingtn yg dia mhukan aku mnnggunya selama 3 thun dan dia tidak mhu berpisah dgn aku tp kini aku merasakn dia sdang bhgia bersama org lain yg mmpu mmbuatkan dirinya lbih bhgia bbnding aku..hnya doa dan harapan yg mmpu aku kirimkan agar dia sntiasa bhgia..walaupun smnjak kami berpisah ade juga berbalas sms setiap bulan tp aku thu yg hbgn kami tidak akn bersmbung lgi..mgkin jarak usia,paras rupa,berbeza ltr blkg kluarga+pljaran yg mmishkan kami..namun aku redha..ALLAH S.W.T telah mnntukan segala2nya..lmbt atau cepat jer..pernah juga ade yg berpesan jgn terburu2 mncari pggnti sdgkan aty msih mnyayangi,jgn biarkan aty kita mnderita mgkin dia mmg jodoh kita tp ALLAH sgnja mguji kita dgn jln yg sukar untuk mdptkannya..ABDUL HADI BIN MOHD ZAHARI-terima kasih atas pesanan yg diberikan..hr ini 6.2.2011..aku masih sndiri,meniti hari dgn 1001 pertnyaan knp aku ditinggalkn tnpa pnjelasan yg munasabah,ape slh yg tlh aku lakukan…mgkin satu hari nnti aku thu jwpnnya seperti yg telah berlaku sethun yg lalu..””aku jadikan ujian untukmu diDUNIA sblum ujian untukmu diAKHIRAT,supaya kamu kmbali ke jalan yg benar””..-al-sajadah….
Akhir thun yg sgt gembira kerana keluarga aku dikurniakan anggota baru..MUHAMMAD AIDIL ASYRAF BIN MOHD AZLI...lahir pd 18.11.2010 di hosp. besar hulu tganu sberat 2.9..kini 2010 ditinggalkn..teruskan idup di thun 2011..
~Menanti dan terus menanti~
harapan itu doa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan