Isnin, 21 Februari 2011

kembara ku bermula...ngeh2!!!!

dah 2,3 hr x update blog...bz ngan kelas,keje,study tuk test..arap2 semuanya berjaln dgn lncar...3test satu hr mahunya balik ptg tuh aku tido xsdar.dh brape hr xckup tido,ikut suka skali tido xkira mse..bhya2!!!!...ape yg tbaru ea???eemmm..nk citer sal cg asri khwin blh jer tp gmbr xamik lg dgn tg..cter sal pnjt bukit bauk ler..hehhehe...dah dekat sethun aku pnjt bukit bauk..then skrg kene pnjt lg skali tuk modul part 4...seronok gler..aku dh la pntang..pntang diajak wt aktiviti gtu tp jarang ade ksempatan nk buat..biler tpksa br leh join...lgpun xde geng la nk pnjt2 bukit,msuk utan,camping..t kalu jumpa yg satu kpala n suka aktiviti mcm tuh br best....start kul 7.45 kul 11 lbih br trun blik..letih gler turun naik skli jln..ingtkn dh smpai tp xsmpai2..ish..smpai kat checkpoint 1 kene nyanyi lgu ngn lgu uitm,nm jer kitaorg nie part 4 dh nk hbis blaja tp lgu uitm merapu ntah pape skali..hahhahha..karut2,teruk2...smpaikan lecturer tuh dh nk suh nyanyi lgu jalur gemilang..xpepsal bukit bauk jdi riuh rndah ngn sore2 sumbang 20 org group aku....(imad,kerol,ali,iwan,tqa,anis,cuky,fiqa,zulhilmi,azri,fizi,yaya,farah,geygang,aimi,umai,mira,fahmi,n aku)*lupa plak sape lg sorg..aduss ler..dh nyanyuk agaknya aku..soe la yer...sy lupa awk.huhuh..byk jugak la cbran duk dlm utan nieyh,dgn pacat nya,dgn daun bduri nya,dahan kering la..cerun la,mcm2 papepown best la jugak ade ahli mcm diorg nie..kejesama tuh pnting....nsib la ade ketua yg ok bwk group ni ,xler sesat..ikut jer tag merah tuh...smpai kat checkpoint no 2 kene gtaw sal rukun iman n rukun islam...imbau balik tyme2 blaja agama kat sek dulu al maklum la kat u nie blaja agama sal mnde len...zakat la tamdun la..bukn mcm sek dulu....misi berjln mcm bese smpai ke checkpoint ke 3...pertukaran ketua baru mgikut cre mlysia bertukar pmimpin...ikut sistem undi la....buat scra bese2 jerp.alhamdulillah selamat trun jugak..last skali checkpoint 4 kat court redang...wat conclusion sal kmbara n task yg ade kat setiap chekpoint....byk la bg pgjaran..sal duk dlm utan tuh imbau blik cre org2 dulu nk lari dr komunis...pmilihan ketua tuh miss suh fkir mcm mn kalo satu hr nnti mlysia jdi kucar-kacir mcm yg blaku kat mesir skunk....eeemmmmmm....amik sbgai teladan......ape yg pnting sronok n letih..nsib baik xkene gigit ngn pacat.ramai gak yg kene.kalo kene mmg aku la org yg ptama mnjerit..haaahahha..*teringt pacat ade kat tgn aku,smpai abg aku bhnti keta tepi jln nk amik..haahhaah...mcm budak2 jer kalu ingt tp dh aku takut nk wat mcm mn* ade mse blh pgi lg tp bukn bukit bauk dah kowt..dh 2x pnjt bukit bauk...bosan dh ase..nsib baik kene laluan len2....nek ngn org len la plak..xpown nk g travel la plak.g pulau ke gunung ke best jugak nieyh..hahaah...sesapa yg rase nk g ngn aku blh la..hehehehe...nie la gmbar2 yg sempat amik mse pnjt bukit tuh...kui3.....~adios~








muka2 ceria nk pnjt+letih biler dh separuh jln n gmbira dpt kuar dr dlm utan yg pnuh pacat..hahaha











Tiada ulasan:

Catat Ulasan