Khamis, 25 Julai 2013

kisah suatu malam

16 Ramadhan

selamat pagi semua..selamat pagi encik garfield...selamat pagi pejabat..hey hey hey hari ni dah 16 Ramadhan.. *tetiba hati terasa sayu*...masa makin pantas bergerak sepantas meningkatnya usia kita..eh!!!!..xde kaitan samada yang masih hidup atau yang telah pergi...inalillah...

ni xde kaitan dengan hal pejabat atau hal kerja...macam la banyak sangat kerja kan nak masuk minggu-minggu terakhir nie..biasanya kerja aku bertimbun time awal bulan ngan minggu ke dua  jer...yela..time tu la report nak kena hantar...bikin pusing ini kepala....mula la diam buat kerja tak cakap ngan orang pun....

dah dah tutup cerita pasal kerja..kerja takkan pernah habis..hari ni selesai kerja, esok pagi ade lagi..opssss!!!...esok dah jumaat...yeayyyyy

sebenarnya nak cerita kes semalam...ni kisah cinta antara kita...eh!!!..bukan bukan...ni kisah mak cik kat masjid...kisahnya bermula bila aku pergi masjid ngan yie n firdaus...dalam pukul 8.15 macam tu la...awal kau kitaorang pergi...hahahha..pastu bila dah bentang sejadah aku duduk kat sebelah kawan mak cik aku..aku kenal la ngan dia..pastu ade la mak cik nie datang duduk depan aku..eh mak cik ke...bukan mak cik la dia dah sebaya ngan nenek aku...kira nenek la..nenek ni tanya aku anak sape..aku pun jawab la anak mat din...pastu nenek ni siap tak percaya aku nie anak ayah aku..dia cakap ayah aku x lawo pun..eh eh eh eh...ape nie ape nie...pastu nenek ni siap cakap nak kata ikut muka mak lagi la tak sama...mak cik kat sebelah aku pun cakap betul la ni anak mat din...pastu nenek ni pun tanya yang no berapa..tapi aku yang blurrr ni pun jawab umur 22..hahahhaa....nasib baik kawan mak cik aku betulkan balik..dia bukan tanya umur dia tanya no berapa..aku dengan muka yang penuh lemah lembut pun jawab la yang no 5...pastu nenek ni tanya lagi hari tu yang sulung  kan kawin...aku pun cakap yup...sorang la kan baru kawin...aku cakap dua orang dah....dia jawab oooo...semua besar besar dah....aku pun diam la sebab orang pun dah nak azan....gittew la cerita dia...xde pape pun sebenarnya tapi aku rasa macam nak tergelak kalu ingat balik...at least aku dengar ape orang tua nak cakap pasal muka aku ngan mak ayah aku..hari tu mase aku update gambar konvo aku dah tanya muka aku ikut muka sape...sekali nenek ni yang jawab..hahahhaha...*ntah-ntah nenek ni baca blog aku*..eh tak baik la...encik garfield selalu cakap kadang-kadang kita kena ber-husnuszon la....gittew....

tenkiu encik garfield

hari tu aku bagi gambar nie kat dia...

~aku pun tak tahu macam mana aku boleh panggil nama dia gitu..tak hensem pun kan nama dia...hahhaha..tu la sape suruh dia panggil aku garfield gemokkk...pastu panggil aku princess typo..tahu la guna BB tak typo..*tapi kadang-kadang typo dia lagi teruk pada aku* ..pastu pnggil aku datin...tyme aku bebel kat dia tahu plak suruh aku bebel kat pejabat...tyme dia bebel kat aku kemain cakap yang dia tu secretary aku...tyme aku demam tahu plak nak bebel suh makan ubat..tyme dia demam siap bagitahu lagi nak pegi jalan-jalan..sape tak sakit aty..tyme aku bahan dia kat twitter tahu plak nak marah kat wechat..tyme dia bahan aku kat wechat aku plak pegi mengamuk kat twitter..pastu dia cakap mana aci pegi mengadu kat twitter..hahahahah...macam budak la plak....
~btw aku cuma nak ucap terima kasih sebab dia selalu suh aku fikir ape yang dah berlaku tuh semua ade hikmah...dia cakap ALLAH dah tulis semua tuh dan ALLAH takkan uji seseorang tu diluar kemampuan kita...kalu tengah down sangat aku dengar la nasihat dia..kalu tak mahunya masuk telinga kanan kuar telinga kiri...heeee...sorry...aku dah letak dia same level ngan hadi..kawan yang selalu bagi aku nasihat..bagi aku semangat selain kak ngah....tenkiu tenkiu tenkiu....


tazkirah hari nie...

jika hati terpaut kepada ALLAH ,semua lapang,kesempitan yang datang bagi yang hatinya lalai dari mengingat Sang Maha Penyayang ~twitter

happiness is finding pleasure in the worship of ALLAH~twitter





Tiada ulasan:

Catat Ulasan